Mötet mellan två parter är tillfället när relationer skapas. Att vara visuellt tydlig som representant för sitt varumärke påverkar hur det uppfattas av de vi möter, och det kan vara helt avgörande.
Att profilera företaget handlar om mer än logotyp, färgskala och en snygg webbplats. Faktum är att det handlar om hela kundupplevelsen: logotyp, webbplats, sociala medier, bemötandet i telefon, fysisk kontakt och självklart hur kunderna upplever dina tjänster eller produkter när de köper dem. Ett varumärke är ingenting som bara uppstår av sig självt. Det är resultatet av en genomtänkt process med planerade strategier och metoder som i slutändan leder fram till de uppsatta målen och skapar framgång.
När många fokuserar på varumärkets position i de olika så populära digitala kanalerna så får inte det fysiska mötet glömmas bort. För det är ju där och då det avgörs hur varumärket upplevs och relationen skapas med mottagaren.
Vi människor förväntar oss att bli både överraskade, imponerade och emotionellt påverkade i mötet med de varumärken vi väljer. Det gör att fler förstärker den personliga upplevelsen i mötet. Varumärket ska positionera företagets personlighet, värderingar, sustainability och autenticitet.
Grönska i alla dess former, konstgjord som äkta syns i allt fler sammanhang, det bjuder in och skapar en lugn och behaglig atmosfär. Idag vill vi ha upplevelse i mötet och för varumärket räcker inte längre pris, produkt, plats och påverkan, det behövs mer för att stå ut i bruset.
Ett exempel på när det fysiska möten ramas in med grönska är när KappAhl byggde om sin flaggskeppsbutik i Nordstan, Göteborg. Grönskan blev i detta nya butikskoncept en viktig aspekt i skapandet av den moderna butiken.
– Det gröna som vi skapat i inredningen är i butikssammanhang ganska unikt. När fokus läggs på tillgänglighet, inspiration, försäljning och service är det många som glömmer atmosfären. Den valde vi istället att satsa på, det tillsammans med butiksinredning gör att vi skapat en mer ombonad miljö som lyfter fram sortimentet på ett mer inspirerande sätt, säger Annette Nilsson på KappAhl.
I den spektakulära entrén som passeras av 35 miljoner besökare per år ville KappAhl sticka ut och bygga en enorm växtvägg. Ganska snabbt föll valet på en konstgjord växtvägg då kostnader för drift, underhåll och skötsel för en äkta växtvägg blev både besvärligt och dyrt. KappAhl har i denna butik satsat på att sudda ut linjerna mellan ute och inne genom att föra in konstgjorda växter både på väggar och andra ytor.
Konstgjorda växtväggar passar när du behöver lyfta din monter, event eller yta med grönska. Hyr eller leasa växtväggar för ditt nästa projekt. Växtväggarna kommer färdiga att montera och är 80×80 cm och kan monteras på alla väggunderlag.