KappAhl väljer By Faux

KappAhl dekorerar väggarna med underhållsfri grönska. När butiker stänger och e-handeln ökar måste fysiska butiker skapa större värde för kunderna. Trenden går mot färre men värre butiker.

KappAhl i Nordstan, Göteborg, fick under våren ett rejält ansiktslyft med nytt butikskoncept, showroom, personal shopping och inbjudande loungedelar. KappAhl har i denna butik satsat på att sudda ut linjerna mellan ute och inne genom att föra in konstgjorda växter både på väggar och andra ytor.

– Det gröna som vi skapat i inredningen är i butikssammanhang ganska unikt. När fokus läggs på tillgänglighet, inspiration, försäljning och service är det många som glömmer atmosfären. Den valde vi istället att satsa på, det tillsammans med butiksinredning gör att vi skapat en mer ombonad miljö som lyfter fram sortimentet på ett mer inspirerande sätt, säger Annette Nilsson på KappAhl.

I den spektakulära entrén som passeras av 35 miljoner besökare per år ville KappAhl sticka ut och bygga en enorm växtvägg. Ganska snabbt föll valet på en konstgjord växtvägg då kostnader för drift, underhåll och skötsel för en äkta växtvägg blev både besvärligt och dyrt.

Valet föll på uppstickaren By Faux som på kort tid gjort sig ett namn inom konstgjorda växter och växtväggar.

– Att arbeta fram detta koncept tillsammans med teamet på By Faux har varit genomgående professionellt, lyhört och enkelt. Från första möte fram till invigning. För oss var det viktigt att växtväggen var både naturtrogen, av hög kvalité samt brandklassad. Och redan nu tittar vi på fler butiker som ska få ett grönt ansiktslyft, säger Petra Wendels.

Kommentarer